mebanepraktik.blogg.se

Hej. Vi är två grabbar som heter Robin och Viktor. Vi kommer från Wilhelm Haglunds gymnasium och ska praktisera på Sandvik i Mebane, USA. Vi kommer vara där i fyra veckor. Här kommer ni kunna läsa hur det går för oss under praktiken och vad vi hittar på under våran fritid i USA.

Ombytta roller

Publicerad 2018-03-07 01:14:00 i Allmänt,

Den tredje veckan är kommen och nu har jag och Viktor bytt roller. Vad vi menar med det är att jag (Robin) är på den avdelningen som Viktor började med första veckan och Viktor är på min första avdelning.

(Viktor). Under denna vecka jobbar jag i borravdelningen. Min handledare heter Lawrence och kör en STAMA-cell. Jag fick köra en mindre fräs som heter Robodrill, dess uppgift är att fräsa plan på borrskaften. Enkel maskin och uppgift, så jag lärde mig snabbt.

(Robin). Jag började med att kolla runt på avdelningen och få en överblick på vad de olika maskinerna gör. Min handledare som heter Tony visade mig vad han gjorde och förklarade om processen. När jag kände mig redo fick jag testa den gamla Matsuuran som Viktor pratade om tidigare. Det är en gammal fräsmaskin som är hyffsat lätt att förstå sig på hur den fungerar. Hittills har jag bara kört den maskinen under de här två dagarna med en variation av ordrar och produkter så det har varit ganska kul ändå.

Det negativa med denna vecka är att vädret har blivit sämre. Nu är det drygt tio grader med regn. Nu längtar man till fredagen och finare väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela